Historia marki Jet Pilot
Marka Jetpilot narodziła się w 1986 roku, tworząc najbardziej zaawansowane technicznie kombinezony, kamizelki i odzież do wyścigów skuterów wodnych.
Inspiracja dla marki pochodzi od 4 Kalifornijczyków z silną pasją do skuterów wodnych. Gdy Scott, Jeff, Eric i Phil mocno zaangażowali się w wyścigi skuterów wodnych, zauważyli, że nikt nie koncentruje się na odzieży dla zawodników w tym rozwijającym się sporcie. Ich doświadczenie w motocrossie dało im wizję i koncepcje projektowe, które zmieniły branżę do tego, czym jesteśmy dzisiaj. Nazwa marki Jetpilot została wybrana przez przyjaciół na podstawie ich doświadczenia w wyścigach Moto X na poziomie Pro w Ameryce i Europie. Nazywano ich pilotami. Nie chcieli nazywać marki Jet Ski Pilot odzieżą wyścigową, ponieważ Jet Ski był znakiem towarowym Kawasaki dla ich produktów skuterów wodnych, więc marka Jetpilot była tytułem nowego kierunku w sprzęcie do sportów wodnych.
Wyścigowa strona rynku skuterów wodnych stawała się bardzo ekscytująca, a Jetpilot pomógł zbudować szum, rozwijając osobowości, które znamy do dziś, takie jak Jammer, Fish, Mac, Slasher, Haulin Harry, Hollywood Watkins, Rick Roy i Christy Carlson. Zawodnicy ci podbili młodzież na całym świecie i sprawili, że obserwatorzy zobaczyli dzięki marketingowi Jetpilot, jak ekscytujący może być ten sport. Marketing Jetpilot pokazywał zawodników pod kaskiem i zapewniał wizję ekscytującego, hardcorowego stylu życia.
Pod koniec lat 90-tych Jetpilot i Rick Roy rozpoczęli Freeride Watercraft Tour, który zrewolucjonizował freeride na całym świecie. Rick Roy, Clay Cullen i Australijczyk Mark Tearle wzięli udział w dwuletnim światowym tournée prezentującym surfing. Jetpilot podróżował z zespołem do RPA, Australii, Meksyku, Brazylii, Hawajów i Kanady, by wymienić tylko kilka z nich. Wycieczka stworzyła wyjątkowe obrazy i popchnęła riderów do opracowania Rickter Back Flip, pierwszego Back Flipa na stojącym skuterze wodnym.
Jetpilot zadebiutował w branży wakeboardowej w 1995 roku, tuż przed gwałtownym rozwojem tego sportu. Ponieważ rynek wakeboardowy był jeszcze w powijakach, zespół Jetpilot dostrzegł duże możliwości ulepszenia produktu dostępnego dla riderów. Skupili się na jakości, innowacyjności i trwałości, a kamizelki i kombinezony szybko zyskały popularność.
Aby pomóc w ekspozycji marki, Jetpilot nawiązał współpracę z ekipą World Sports and Marketing jako oficjalny sponsor sportów wodnych i odzieży w latach 1996, 1997 i 1998. Dzięki temu sponsoringowi marka zyskała ogromną ekspozycję i zaczęła sprzedawać produkty oraz promować najnowszy sprzęt i akcesoria Jetpilot na każdym przystanku trasy w USA, w tym Mastercraft US Masters i Wakeboard World Finals.
W połowie 2000 roku Jetpilot stał się jedną z wiodących globalnych marek sportów wodnych, wspierającą najlepszych światowych sportowców i nadal przesuwającą granice innowacji produktowych.