Polityka zwrotów

Polityka Zwrotów sklepu Watercraftstore

1. Prawo do odstąpienia od umowy

1.1. Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej za pośrednictwem sklepu internetowego Watercraftstore w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zamówionego towaru, bez podania przyczyny.

1.2. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, w tym m.in. w przypadku: a) towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, b) produktów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostały nierozłącznie połączone z innymi rzeczami, c) produktów dostarczonych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, jeśli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

2. Procedura odstąpienia od umowy

2.1. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę (Myron Miskevych, ul. Magnoliowa 2, 73-110 Żarowo, e-mail: [adres e-mail sklepu]) o swojej decyzji poprzez jednoznaczne oświadczenie (np. listownie lub drogą elektroniczną). Można skorzystać z formularza odstąpienia od umowy dostępnego na stronie internetowej Sklepu, jednak nie jest to obowiązkowe.

2.2. W przypadku odstąpienia od umowy, Klient zobowiązany jest do zwrotu zakupionych produktów niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Koszt zwrotu towaru pokrywa Klient.

2.3. Zwracany produkt powinien być odesłany na adres Sprzedawcy: Myron Miskevych, ul. Magnoliowa 2, 73-110 Żarowo.

2.4. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości zwracanego towaru wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.

3. Zwrot środków

3.1. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańsza opcja dostawy oferowana przez Sklep), niezwłocznie, nie później niż 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym został poinformowany o decyzji Klienta o odstąpieniu od umowy.

3.2. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez Klienta przy pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat związanych z tym zwrotem.

3.3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania zwracanego towaru lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

4. Wymiana produktów

4.1. Klient ma możliwość wymiany zakupionego towaru na inny produkt, pod warunkiem dostępności danego towaru w magazynie. W takim przypadku należy skontaktować się ze Sprzedawcą i uzgodnić szczegóły wymiany.

4.2. Koszt przesyłki wymienianego towaru w obie strony ponosi Klient, chyba że wymiana wynika z błędu po stronie Sklepu (np. wysłania niewłaściwego produktu).

5. Wyjątki od prawa zwrotu

5.1. Zwrotowi nie podlegają towary sprzedawane w ramach komisu, o ile wyraźnie nie ustalono inaczej między Sprzedawcą a Klientem. Produkty komisowe są objęte odrębnymi warunkami sprzedaży, które są indywidualnie uzgadniane.